Marcelo Zammenhoff

Marcelo Zammenhoff
Marcelo Zammenhoff

Psie Kłaki – Marcelo Zamenhoff

Performance – akcja rytualno-świetlna

Akcja dotyczny odczarowania okolicy Sokołowska z wszelkich uroków i rzuconych, złych klątw. Dotyczy to w szczególności słynnych podpaleń sanatorium Brehmera, w którym akcja się odbędzie.

Autor, w stroju czarodziejskim, odprawi zaklęcia odczyniające uroki i klątwy, po czym podpali rytualne kadzidło na łańcuchu. Następnie, wrdrapując się na świeżo wyremontowaną wieżę Sanatorium, zrzuci na spadochronie kadzidło, które spektakularnie będzie spadać w świetle laserów i dymu.
Odprawiony rytuał jest czymś, co autor uznał za swój obowiązek wobec Sokołowska, które z kolei rzuciło pozytywny urok na autora rok wcześniej. Będzie to prawdopodobnie pierwsza akcja na wieży w Sokołowsku.

Performance nawiązuje do podobnej w charakterze, akcji z 1992 r., pod tytułem „”Już nie zaleje naszych dusz hitleryzm””, przeprowadzonej w centrum Łodzi i godzącej w rozwijający się wówczas gwałtownie (po 1989 roku) proces zachwytu konsumpcjonizmem; Autor, w stroju czarodziejskim, wygłosiwszy uprzednio rytualne przemówienie-manifest, spektakularnie stłukł na ulicy świeżo nabyte butelki Coca-Coli, po czym zamiótł szczotką i szufelką rozbite szkło i wyrzucił do kosza.

Marcelo Zammenhoff– (Piotr Wygachiewicz), ur. 1970 w Łodzi. Twórca filmowy, konstruktor, fotografik, performer, designer, kompozytor, eksperymentator. Przedstawiciel polskiego kina eksperymentalnego i offowej sceny muzycznej electro/synth/noise. Mieszka i tworzy w Łodzi. Konstruktor pierwszych samplerów kasetowych. Autor pionierskich programów w TVP2 „Telewizja Atlantyda” (1993-94), trzech Festiwali Myśli Cyfrowej CYFROTEKA, założyciel Teatru Elektrycznego, grupy filmowej Plazma TV oraz Galerii Xylolit w Łodzi (1995-96). Prekursor nowych gatunków muzycznych (psycho-trance). Powołał do życia grupy: F.P.Z, Morris Generativ, Protoplazma, E-1500, E-1, Górecki-500, Mikrowafle oraz ostatni projekt Throbbing Wafle przygotowany do wydania w 2015. Tworzy elektro-instalacje, wykorzystujące światło jarzeniowe, diody i lasery oraz sztukę video. Jest autorem drukowanej w odcinkach, niedokończonej powieści futurystycznej „Ziemia – Moskwa”.