Californication – Magdalena Kita
Podczas tegorocznego pobytu w Los Angeles, wyprodukowalam serie sitodrukow na recznikach plazowych. Wydrukowane motywy sprawiaja wrazenie scen wzietych z mojego wlasnego pamietnika. Nawiazuja w formie do tworczosci Matisse’a i Art Brut, przedstawiaja sceny erotyczne, a takze sytuacje zwiazane z codzienna higiena. W ramach festiwalu sztuki efemerycznej Konteksty w Sokolowsku mam zamiar przeprowadzic krotkie ( ok. 5 – 10 min) interwencje w przerwach miedzy wystapieniami artystow. Beda to prezentacje serii recznikow plazowych, z zastosowaniem roznych choreografii i scenariuszy. Do udzialu w tych akcjach, planuje zaangazowac, w zaleznosci od scenariusza, miejscowa ludnosc lub/ i uczestnikow festwalu. Uczestnicy performance beda wystepowac w odziezy plazowej, przy dzwiekach muzyki, wykonywac czynnosci typowe dla obszarow wellness i leisure jednoczesnie wyglaszac krotkie kwestie nawiazujace do historii Sokolowska i okolic a takze do teorii sztuki. Te subwersywne akcje beda przerywnikami przypominajacym w charakterze swego wystepowania spot reklamowy. Moja intencja jest manipulowanie idea tozsamosci, autobiografii i prawdy historycznej przy uzyciu stategii podobnych do funkcjonowania wirusow.
Magdalena Kita– ur. 1983 w Dębicy. Polska artystka mieszkająca i tworząca w Kolonii (Niemcy). W latach 2003-2005 studiowała malarstwo na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, a następnie na Kunstakademie w Dusseldorfie, gdzie w 2010 roku obroniła dyplom u prof. Rity McBride. W 2014 roku, dzięki grantowi przyznanemu przez Ministry for Family, Youth, Culture and Sports of the State North Rhine-Westphali, wyjechała do Los Angeles (USA). Twórczyni wielu performansów i wystaw głównie na terenie Niemiec, ale też Polski i USA m.in. Californication w Museum of Contemporary Art San Diego (San Diego, USA, 2015), Offspacenight w Osthaus Museum, (Hagen, Niemcy, 2014), W1111 w Transmission (Düsseldorf, Niemcy, 2012), SMOG Performance Festival w Centrum Kultury Katowice (Katowice, Polska, 2010).