Przedostatni dzień festiwalu

Niedzielę na Kontekstach zaczynamy bladym świtem. O 4:30 zbudzi nas piątka artystów z australijskiego Bloom Collective. Czwarty dzień festiwalu to mix działań performatywnych i projekcji filmowych.

Związku pomiędzy głosem i wspomnieniami będzie poszukiwał izraelski artysta, Josef Sprinzak, który do Sokołowska przyjechał z performancem „Co moja babcia powiedziała Franciszkowi Józefowi”. Na sokołowskiej scenie po raz drugi pojawią się, choć tym razem w duecie, pochodzący z Azji Gim Gwang Cheol i Park Kyeong Hwa. Swój performance „Czerwony materiał” zaprezentuje laureatka Swiss Performance Award, Gisela Hochuli, po której wystąpi Mykhajlo Barabash dotykający swoim działaniem kwestii ciszy i dźwięku, przeszkód i wysiłków, cichości i głośności, lekkości i trudności.

Młode pokolenie adeptów sztuki performance w niedzielę reprezentować będą  Bartłomiej Chmara, Karolina Karnacewicz i Kinga Maluga którzy przedstawią performatywną instalacje audio-wizualna „Promień” oraz Lady Gaby z performancem „Liberate Myself”. Na ulicy Głównej, podobnie jak poprzedniego dnia, stanie stolik, przy którym Sofi Zezmer będzie zbierać materiał do stworzenia „Portretów słownych”. W przestrzeń publiczną Sokołowska wkroczy też duet Zweintopf, który  będzie się bawić oczekiwaniami publiczności oraz altanami namiotowym.

Projekcje filmowe w Kinoteatrze Zdrowie zaczniemy od drugiej części przeglądu filmów ze Studia Marka Serafińskiego, któremu towarzyszyć będzie wstęp Małgorzaty Bosek. Następnie obejrzymy filmy animowane południowoafrykańskiego artysty multidyscyplinarnego, Williama Kentridge’a.  Niedziela na Kontekstach to też okazja, aby zobaczyć filmy obecnej w Sokołowsku Tanji Brüggemann oraz Conny Zenk i Susanne Hofer, a także obraz „Koji Kamoji. Modlitwa do bytu” Małgorzaty Potockiej.